חיפוש בספריה
חינוך וקהילה
|
מידע שימושי
|
תצוגות ארכיאולוגיות
|
מבנה ארגוני
|
חנות
|
פרסומים
|
סרטים
צור קשר
|
אודותנו
|
עברית
|
English
|
ﺍﻟﻌﺮﺑﻴﺔ
מי אנחנו
חפירות ארכיאולוגיות
מתנדבים
רישוי, בניה ואגרות
מגילות מדבר יהודה
אספנים
כנסים וימי עיון
דוברות
מכרזים
מאגר ספקים
ארכיון
הצהרת נגישות
צור קשר
אתרים נוספים
חדשות ארכיאולוגיות
עתיקות - המהדורה המקוונת
אתר הסקר הארכיאולוגי של ישראל
מינהל שימור
הארכיון המדעי
הספרייה המקוונת של מגילות מדבר יהודה ע"ש ליאון לוי
אגודת הידידים של רשות העתיקות
פסיפס לוד
הגן הארכיאולוגי בירושלים
אתר פרוייקט יפו
אתר ועדת ערר לפי חוק העתיקות
האם יש משמעות לצבע? על ציורי הקיר בארמון הורדוס ביריחו
סילביה רוזנברג, מוזיאון ישראל
הרכב הצבעים והשימוש בהם בעיטור החדרים השונים של הארמון השלישי אשר בנה המלך הורדוס ביריחו, בסוף המאה הראשונה לפסה"נ, שונים מהמקובל באתרים הרודיאנים אחרים. מההשוואה הסגנונית של העיטורים הללו עם מקבילים להם בזמן, בארץ ובאיטליה, נראה שהאומנים שפעלו ביריחו בשירותו של הורדוס אימצו את מגמות העיטור החדשות של ימי אוגוסטוס, כדי להסדיר את היחסים בין חדרים במכלול הארמון וכדי ליצור הבחנה הירַרְכית ביניהם, על-פי מעמד החדרים. תוצאות המחקר מרמזות שמאחורי תכנית העיצוב של המבנה מסתתרים מניעים נוספים, מעבר לבחירות האסתטיות. ייתכן שהורדוס פעל משיקולים פוליטיים אישיים בבחירת הפרוגרמה האומנותית של המבנה ושהעטורים נשאו גם משמעות מדינית.
מאמרים נוספים ...
נמלים וסחר ימי בעיניים יווניות ורומיות
נמלים וסחר ימי בעיניים יווניות ורומיות
השפעות תרבותיות בראי מטבעות ערי ארץ ישראל
מה בין דרכי מסחר נבטיות לדרכי צבא רומיות?
האם יש משמעות לצבע? על ציורי הקיר בארמון הורדוס ביריחו
השפעות תרבותיות והשתקפותן בנרות החרס בארץ ישראל
"החרב המתהפכת" – עיצוב חומרי כראי להשפעות תרבותיות
בין שני עולמות- כלי מתכת בתקופה האסלאמית הקדומה
בית המגורים הפרנקי – בין מזרח ומערב
סוכר בממלכת ירושלים – תעשייה צלבנית בין מזרח למערב
קשרים בין מרכזי המסחר באיטליה לבין א"י בימי הביניים המאוחרים בראי המטבעות: המשכיות בעת משבר
הקמרון הצולב המקופל בירושלים הממלוכית ומקורו האנטולי