Israel Antiquities Authority
נגישות

פעילויות חינוכיות

ארכיאולוגים ליום אחד

תלמידי ביה"ס הניסויי נווה שלום בבאר שבע שימשו "ארכיאולוגים ליום אחד".

היום הלא שגרתי שערך המרכז הארכיאולוגי-חינוכי של רשות העתיקות במשרדי רשות העתיקות בעומר, נפתח בהיכרות אישית עם ארכיאולוג, שסיפר לתלמידים מחוויותיו האישיות, על תפקידו והגילויים הארכיאולוגיים שגילה. התלמידים התעניינו, שאלו שאלות והביעו את רצונם לשמוע עוד.

בהמשך היום, חוו התלמידים את עבודתם של הארכיאולוגים מרגע סיום החפירה ועד פרסום החפירה הארכיאולוגית לציבור הרחב - הם ביצעו שטיפה של החרסים על-מנת שנוכל לבחון מקרוב את שברי הכלים שהתגלו וללמוד מהם; בחנו מקרוב את שברי הכלים וציירו את הממצאים בעזרת דפי שרטוט וקני מידה. עבודה הדורשת חשיבה, יצירתיות ודיוק.
התלמידים מיינו את הממצא הארכיאולוגי לפי קטגוריות שונות: כלי זכוכית, מטבעות, כלי חרס, כלי מתכת ועוד; חקרו אותו, העלו השערות והגיעו למסקנות בעזרת ספרות ארכיאולוגית מקצועית ומצאו מקבילות מהארץ ומהעולם לממצא שהחזיקו בידם. ,

בסיכום היום נערך מפגש, שבו התלמידים הציעו את עבודת הארכיאולוג. אין ספק שזו חוויה מיוחדת לתלמיד לחקור, לבחון, לבדוק, לתעד ולהגיע לתוצאות.


חשוב לציין שהפעילות מהווה יום שיא לפעילות הבית ספרית ועם שובם לבית הספר התלמידים מתעדים את החוויה במיצג בית ספרי ומשתמשים בחומר ובכלים שרכשו לחקר ולמידה במקצועות אחרים בבית הספר.


מיון חרסים
מיון חרסים
מדידות
מדידות
מיון חרסים
מיון חרסים