Israel Antiquities Authority
נגישות

פעילויות חינוכיות

מרכז ארכיאולוגי נגב ומרחב דרום

אומרים שבדרום יש אנשים עם לב חם, אין ספק בכך. בשנתיים האחרונות המרכז ארכיאולוגי נגב ומרחב דרום מארחים את אקי"ם באר שבע לפעילות מיוחדת לל"ג בעומר. פעילות זו מתבצעת הודות לתרומתם של המדריכים ושל עובדי מרחב דרום, אשר תורמים מזמנם ומדריכים בסדנאות שונות את המשתתפים. אקי"ם הינו הגוף שפועל למען אנשים בעלי פיגור שכלי, ולנו הכבוד להעניק להם ערב של כייף וחוויה שבסיומו אנו עורכים מדורת ל"ג בעומר מלווה בשירים ובתפוחי אדמה. החיוך והאושר על פני המשתתפים שווה ומקרין לנו אלפי מילות תודה.
כמה מילים על פעילויות נוספות ושיתופי פעולה שונים. קרן קיימת לישראל מביאה מדי שנה נוער מחו"ל לישראל, בפעילות של חפירות ארכיאולוגיות ברשותו של הארכיאולוג ניר פארן ובהדרכתם של עודד פדר, קרני גולן, אזולאי אילנית ועוד אנו מקיים חפירה באתר הארכיאולוגי היהודי חרבת רמון.
"נגיעה באדמה" של הנער והנערה היהודים מחו"ל, מאפשרים להם את החיבור לארץ ולמורשת. כמו כן אנו עורכים פעילות מיוחדת בבית הכנסת הקדום. השנה השתתפו בחפירה נוער מצרפת, דרום אמריקה, אנגליה, רוסיה, קנדה ועוד.
הקטנטנים בגני הילדים גם להם חלק בלימוד העבר, ומדי פעם אנו פוגשים הורים של תלמידי הגנים המספרים בגאווה, איך הילד שלהם מזהה חרסים בזמן טיול בשטח, ומסביר על התקופה הפרהיסטורית.

המבוגרים משתתפים בהרצאות שונות ומעניינות שניתנות ע"י הארכיאולוגים במרחב , ד"ר טלי גיני, ד"ר יגאל ישראל, מר יעקב באומגרטן, גב' פרחיה נחשוני, מר אורן שמואלי, מר יורם חיימי ותודה לשותפים הנוספים.

מרכז ארכיאולוגי נגב תמיד זכה וזוכה לשיתוף פעולה עם אנשי מרחב דרום, השותפים לעשייה ועבודת השיווק ולרעיונות נפלאים.