הנערים שצבעו קירות במצודת אשדוד בת ה-1,300 שנה במהלך מה שהוגדר כ"מסיבת צבע" יצרו הערב (ד') קשר עם רשות העתיקות. זאת, לאחר שהרשות קראה למעורבים במעשה, בסיוע התקשורת, ליצור עמה קשר כדי לתקן את הנזק שנעשה לאתר.

מוקדם יותר היום, דווח כי נעשה ונדליזם במצודת אשדוד-ים - אחד האתרים המרשימים שהשתמרו בישראל, המתוארך למאה ה-8 לספירה. קירות במצודה העתיקה נצבעו בצבעי גואש צבעוניים
שהותזו לעבר הקירות. פקחי רשות העתיקות שהגיעו למקום מצאו באתר מיכלי צבע ומברשות.

ברשתות החברתיות הופיעו תמונות בני נוער שהצטלמו במקום, כשהם והקירות העתיקים שמאחוריהם צבועים בצבעים עזים. בתגובה, הודיעה רשות העתיקות בכלי התקשורת כי אם הצעירים לא ייצרו עמה קשר בתוך 48 שעות על מנת לקבל הנחיות לניקוי האתר, היא תגיש תלונה במשטרה - ואכן, אלה פנו אליה וביקשו לתקן את הנזק.


אבי אחד הנערים המעורבים בפרשה אשר יצר קשר עם רשות העתיקות בשם הנערים, אמר כי "חבל שזה קרה. מדובר בילדים טובים לפני גיוס לצה"ל. הם הצטלמו לאירוע סוף י"ב ולא הבינו את השלכות המקרה, ועכשיו הם מתחרטים. ננסה להחזיר את הגלגל אחורה ונקווה שבני נוער אחרים לפני מסיבות סיום ישמעו על כך וישמרו על האתרים בני אלפי השנים".

רשות העתיקות נמצאת בקשר עם בית הספר בו לומדים התלמידים המעורבים, ובימים הקרובים תועבר הרצאה בנושא חשיבות שמירת העבר לכל תלמידי השכבות הבוגרות. כמו כן, בני הנוער שהיו מעורבים בצביעת קירות המצודה התחייבו לנקות אותה, בהנחית צוותי השימור של רשות העתיקות, והם יוזמנו להתנסות בחפירה ארכיאולוגית.