אמש, בפעולה מבצעית של היחידה למניעת שוד עתיקות ברשות העתיקות, נתפסה חולייה של שודדי עתיקות בשעה שעסקה בחפירה באתר הארכיאולוגי חורבת אמר, בניסיון לבזוז ממצאים עתיקים מהמקום. השלושה נתפסו בתוך בור בעומק של למעלה מ-3 מטרים, אותו חפרו בידיהם תוך גרימת נזק קשה לשרידים העתיקים באתר. אצל החשודים נתפסו כלי חפירה רבים ומכשיר משוכלל לגילוי מתכות שבעזרתו ביקשו לאתר ולגנוב מטבעות עתיקים.
 
הפעולה שהביאה לתפיסת השודדים באה בעקבות גל חמור של חפירות שוד במרחב עמק האלה. פקח היחידה למניעת שוד עתיקות, הארכיאולוג אלון קליין שפיקד על המבצע, מספר כי החוליה שנתפסה חפרה בלפחות שלושה אתרים שונים, שהמשותף להם הוא היותם אתרים בהם נשתמרו שרידים יהודיים מתקופת בית שני ומרד בר-כוכבא. לדבריו, מדובר בעבריינים המתמחים בזיהוי וגילוי של האתרים הללו:"הם באים ברגל מרחק של קילומטרים מהשטחים, שוהים בשטח בניגוד לחוק, ואז מתנפלים על אתרי העתיקות, חופרים בהם ללא הבחנה וגורמים נזק נוראי. אני שמח שהצלחנו לתפוס את החוליה הזו ולעצור את הפגיעה במורשת ההיסטורית שלנו. לשודדים ממש לא אכפת מההסטוריה, הם רק מחפשים את הממצאים כדי למכור אותם בשוק למרבה במחיר."
 
חורבת אמר היא אתר שבו נשתמרו שרידי מבנים עתיקים, מתקנים חקלאיים, מערות, בורות מים ומערכות מסתור מימי מרד בר-כוכבא. החשודים שנתפסו הנם בני משפחה אחת תושבי הכפר בית אולא שבהר חברון. ראש החוליה סיפר עם מעצרו כי באו למקום לחפש עתיקות וכי הוא כבר 20 שנה "במקצוע".
ברשות העתיקות עושים מאמץ מתמשך על מנת לשמור ולהגן על ערכי המורשת של מדינת ישראל ומדגישים כי חפירה באתרי עתיקות ללא רישיון מרשות העתיקות מהווה עבירה חמורה על החוק שבגינה נקבעו בחוק עונשי מאסר של עד 5 שנים.
 
פרקליטות ירושלים הודיעה על כוונתה להגיש כתב אישום חמור כנגד החשודים.