חורבת מדרס היא מהאתרים הארכיאולוגים היפים והחשובים שבשפלת יהודה. במקום התקיים ישוב יהודי עד לחורבנו במרד בר-כוכבא בשנת 135 לספירה. באתר פירמידה ייחודית, שרידי כפר מימי בית שני, מערות פעמון, מערכות מסתור מימי בר-כוכבא, ומתקנים חקלאיים. באתר אשר מהווה אבן שואבת למבקרים רבים נחפרה ונחשפה בחודשים דצמבר-ינואר האחרונים כנסייה מהתקופה הביזאנטית, מפוארת ומרשימה ביופייה שרצפתה עוטרה בשטיחי פסיפס הנושאים צורות גיאומטריות, דגמים צמחיים ושלל מיני בעלי חיים בסצנות שונות. בחפירה שנוהלה ומומנה על ידי רשות העתיקות הושקעו משאבים רבים ובסופה נפתח האתר לציבור הרחב. בחודשים מאז נחשף הפסיפס פקדו את המקום עשרות אלפי מבקרים שבאו להתרשם מהפסיפס יוצא הדופן שנשתמר כמעט בשלמותו.

אתמול נתגלה כי אלמונים פקדו את האתר באישון לילה והשחיתו באופן מכוון חלקים נרחבים מרצפת הפסיפס באתר. ציורים צבעוניים של דגים שוחים בנהר, ולהקת חוגלות בין פרחי שושנה שהורכבו לפני כ- 1500 שנה מאלפי אבנים קטנטנות נותצו באופן מכוער ומכוון. הארכיאולוג ומפקח ביחידה למניעת שוד עתיקות ברשות העתיקות, שנמנה עם חופרי האתר, אלון קליין, גילה הבוקר לתדהמתו את הנזק שנגרם לאתר. לדבריו "הפסיפס נראה כאילו עבר הפגזה של מרגמות, זה מראה עצוב ומתסכל שקורע את הלב. נגרם לפסיפס נזק קשה כתוצאה מוונדליזם ברוטאלי". ברשות העתיקות מדגישים כי הפגיעה הזדונית בפסיפס מהווה עבירה חמורה על חוק העתיקות שבגינה נקבעו בחוק עד חמש שנות מאסר בפועל. עוד נמסר מהרשות כי בכוונתה לשקם את הפסיפס ולכסות את האתר לאלתר ובאופן מיידי.
תלונה על פגיעה באתר הוגשה אמש על ידי רשות העתיקות למשטרה. בשלב זה לא ידוע על חשודים, אך ברשות העתיקות נחושים למצוא את האשמים ולמצות עמם את הדין.