פרויקט ייחודי ויוצא דופן הנקרא "נאמני שימור למורשת העיר צפת" יחל לפעול בימים הקרובים. הפרויקט של רשות העתיקות מתבצע בשיתוף פעולה עם עיריית צפת והמחלקה לשירותים חברתיים, משרד השיכון דרך פרויקט שיקום שכונות ועמותת לבנות ולהיבנות.

בימים אלה מתגבשת קבוצת נאמני השימור למורשת העיר צפת והיא תהווה גוף ציבורי שיהיה מעורב בשימור מרכיבי המורשת הייחודיים של העיר העתיקה בצפת. תושבים המעוניינים להצטרף מוזמנים להירשם במשרדי רשות העתיקות: 04-6800649.

מרשות העתיקות נמסר כי העיר העתיקה צפת, נחשבת לאחת הערים העשירות במבנים היסטוריים, המייצגים מאות שנות ההתיישבות בעיר. החל מהמאה ה- 16 לספירה, הייתה צפת מרכז רוחני יהודי בעל חשיבות לאומית ועולמית. המורשת האדריכלית השתמרה בצפת העתיקה באופן ייחודי, שכמותו לא ניתן לראות בערים אחרות. צפת העתיקה הינה שילוב של מרקם אורבאני עתיק וחיים מודרניים תוססים. פרויקט "נאמני שימור מורשת העיר צפת" יהווה את אחד מנדבכי היסוד בשימור הערכים התרבותיים והאורבאניים של העיר העתיקה בצפת, ועיקרו העמקת הקשר של הקהילה עם עברה העשיר תוך חיבורה לתהליך השימור ולפעילות החינוכית המקומית. 

 מטרת הפרויקט היא גיבוש קבוצת תושבים, המחויבים לנושא שימור המורשת. קבוצה זו תהיה פעילה בשיתוף ובתיאום עם כל הגורמים והגופים התומכים בשימור המורשת בצפת העתיקה. מטרה נוספת היא יצירת תשתית של הידברות והבנה בין התושבים והרשויות בצפת העתיקה, דרך חיבורם לתהליכי השימור ופיתוח בעיר, התווית דרכי פעולה לקידום שימור המורשת בעיר ועשייה קהילתית וציבורית בתחום שימור המורשת הבנויה. 

מפגש ראשון לחשיפת הפרויקט יהיה ביום ג', י"ח אדר א', תשע"א, 22 בפברואר 2011, בשעה 17:00, בלובי של בית יגאל אלון בצפת,  במעמד ראש העיר.

מרשות העתיקות נמסר כי הפרויקט ימשך כשלוש שנים. ראשיתו תהיה סדרת מפגשים שבועיים בה יינתנו היבטים שונים על מורשת צפת, , היסטוריה, ארכיאולוגיה, שימור וכיצד ניתן לפעול ולשלב את הקהילה. בהמשך, בהתאם לכיווני הפעולה שייבחרו, ימשיכו פעילויות העשרה, כמו גם פעולות קהילתיות, חינוכיות ואף מעשיות בתחום השימור.