פרויקט ארכיאולוגי-חינוכי ראשון מסוגו מתקיים בימים אלו בין האתרים עין חילו ומוג'ידל שבמגדל העמק. כ-140תלמידי מכיתות ג'-ו' בבית הספר "נופים" במגדל העמק, לוקחים חלק ומשתתפים בהקמת פארק ארכיאולוגי-קהילתי. התלמידים הלומדים את החומר הארכיאולוגי וההיסטורי בכיתות ובשטח, שותפים להקמת הפארק ויוצרים יחד עם צוות רשות העתיקות את השילוט הייחודי בפארק. בשביל הגישה אל הפארק, יוצבו בתקופה הקרובה ספסלי אבן, אותם יעטרו ציוריהם של התלמידים על אריחי קרמיקה וכיתוב ברוח ההיסטוריה של המקום.

לפני כשלוש שנים ערכה רשות העתיקות חפירות במדרון שבין שני אתרי ישוב קדומים: אתר עין חילו, שיושב מתקופת הברונזה ועד תקופת מלכי ישראל (1000-2,200 לפני הספירה) ואתר מוג'ידל, בו החלה ההתיישבות בתקופה הפרסית (כ-500 שנים לפני הספירה). בשטח ששימש אזור לגידול מזון, עיבוד התוצרת החקלאית, הפקת חומרי בניה וקבורה, נמצאו גתות ליצור יין, מערות קבורה ומחצבות אבן.
עם התגייסותו של משרד הבינוי והשיכון ומימונו את החפירות, החליטו מרכז ארכיאולוגי גליל ברשות העתיקות ועיריית מגדל העמק, בסיוע החברה להגנת הטבע, לשלב בעבודות גם את התלמידים ולהפוך האתר לפארק קהילתי-חינוכי לרווחת תושבי המקום ואיכות הסביבה.

ביום רביעי, 16.5.07, בין השעות 14:00-08:00 יגיעו תלמידי בית הספר להפנינג חגיגי בפארק, במהלכו ישתתפו בתחנות עבודה בשטח בהן תחנות שימור, סימולציה של חישוף הגת, בישול בטבע ועוד. התקשורת מוזמנת.
עם השלמת העבודות, יאמץ בית הספר את האתר ויהפוך אותו לסביבת לימודים חיצונית, בה יילמדו תכנים בנושאי ארכיאולוגיה, טבע, נוף ומורשת ויגדלו בו גפנים וצמחיית בוסתנים. האתר יהווה גם ריאה ירוקה לתושבי האזור, שיוכלו ליהנות מבילוי בפארק ואתריו.