Israel Antiquities Authority
נגישות

פרויקט השימור 'פיזה-עכו' יצא לדרך (30/11/2006)


סטודנטיות לארכיטקטורה והנדסת בניין מפיזה ומעכו במהלך סקר פיזי ומחקר היסטורי של בניין המרכז הבינלאומי לשימור בעכו
סטודנטיות לארכיטקטורה והנדסת בניין מפיזה ומעכו במהלך סקר פיזי ומחקר היסטורי של בניין המרכז הבינלאומי לשימור בעכו

סטודנטים וסטודנטיות לארכיטקטורה והנדסת בניין מפיזה-איטליה ומעכו וסביבתה משתתפים בפרויקט לשימור המורשת התרבותית של עכו. הפרויקט כולל סקר פיזי ומחקר היסטורי של בניין המרכז הבינלאומי לשימור בעכו - כשלב ראשוני בתוכנית לשימורו

כעשרה סטודנטים וסטודנטיות מפיזה ומעכו לוקחים בימים אלו חלק בסקר פיזי ובמחקר היסטורי של מבנה המרכז הבינלאומי לשימור בעכו, ותוצאות עבודתם יהוו הבסיס לתכנון שימור הבניין. כן מדריכים הסטודנטים את תלמידי התיכון המקומיים בטכניקות סקר ותיעוד, מעצבים תערוכה מקומית להצגת כיווני פיתוח אפשריים למרכז השימור, מתוודעים אל מאפייניה הייחודיים של העיר עכו ומשתתפים בפעילות אתנית וחברתית. פרויקט השימור 'פיזה – עכו' נולד כשיתוף פעולה בין עיריית פיזה והחברה לפיתוח עכו העתיקה, בהיות עכו ופיזה ערים תואמות. לערים אלה פרק היסטורי משותף שנוכחותה בעכו עדין משמעותית. הפרויקט מהווה מודל לשיתופי פעולה עתידיים בין עכו, כמעבדה חיה לשימור, ומוסדות רבים נוספים מכל העולם והנחייתו נעשית על ידי מומחי שימור מאיטליה ומישראל.

שלי אן פלג, מנהלת המרכז הבינלאומי לשימור מטעם רשות העתיקות אמרה היום כי זהו הפרויקט הבינלאומי הראשון של המרכז הבינלאומי לשימור והוא מהווה שלב ראשון בתהליך השימור של מבנה עות'מאני יפהפה שבו ישתכן המרכז הבינלאומי לשימור. "הרעיון העומד במרכזו של התוכנית הוא להציע מודל של עבודה משולבת עם סדנאות לקהילה שמטרתן לקרב את מורשת העבר המקומית אל תושבי המקום" הוסיפה פלג.
מנכ"ל החברה לפיתוח עכו העתיקה, דוד הררי, מסר כי שיתוף הפעולה הבינלאומי מביא גם לחשיפה וגם להכרה בינלאומית רחבה אשר תתרום ותסייע בפיתוח העיר שהוכרה ע"י אונסקו כעיר לשימור מורשת התרבות העולמית.
ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, הוסיף כי הוא מקווה שזהו תחילת הדרך לעבודה בינלאומית משמעותית של המרכז הבינלאומי החדש בעכו.

 

צוות המומחים האיטלקי כולל את ארכיטקט/מהנדס העיר פיזה מר מרקו גוארצי, פרופ' אולימפיה ניגלי באדריכלות שמורית, אוניברסיטת פיזה. הצוות הישראלי כולל מנחים מתחום השימור של רשות העתיקות. הפיקוח המקצועי לכל התוכנית יעשה על ידי רענן כסלו, ראש תחום שימור מרשות העתיקות. הכנת התוכנית הקהילתית והפיקוח עליה תעשה על ידי המרכז החינוכי הארכיאולוגי גליל מרשות העתיקות.


מאמרים נוספים ...
להודעות