במהלך החפירות שנערכו ע"י אלכסנדר און מרשות העתיקות ברמלה נחשפו שרידי בתים ומבנים של חנויות מהתקופה הערבית הקדומה. בחנויות התגלו ממצאים רבים בהם פכית ובה מטבעות זהב (דינארים) מהתקופות העבאסית והפאטמית (מהמאה ה-8 ועד המאה ה-11), משקולות עשויות ברונזה ומאזנים שהיו שייכים לחנויות ומטמון תכשיטים הכולל שלושה צמידים עשויים זהב ושישה עשויים כסף. התכשיטים שייכים לתקופה הפאטמית (המאה ה- 11 לספירה) ומשקפים את העושר והפאר המאפיין תכשיטי כסף וזהב מתקופה זו. ממצא זה ברמלה, מתוסף לממצא העשיר מן העיר מן המאות העשירית-אחת-עשרה לספירה, ובו ממצא רב של כלי חרס, ממצאי זכוכית, ומתכת. 
 
הצמידים מגוונים בצורותיהם, ובטכניקות היצור שלהם. המפואר מבין הצמידים הינו צמיד זהב המעוטר משני קצותיו בדגמים צמחיים מפוארים ובמרכזו מופיעה כתובת בערבית בת שתי מילים שפירושה "ברכה שלמה". צמיד זה הוא תמים ומצבו מעולה. שני צמידי זהב נוספים מעוטרים בקרבת הקצות בשריגים מפותלים עשויים בקפידה, ובהמשך הם מחולקים לרצועות לרוחב הצמיד. פריט נוסף מעניין הוא חישוק כסף עליו תלויה קופסת קמיע המעוטרת ברצועות של דגם צמחי וכתב, ובו קטעים של פסוקים מן הקוראן העוסקים בשבח האלוהים ובבלעדיותו. שני הפריטים הגדולים ביותר הם צמידי רגלים (אצעדות) עשויים כסף שמשקלן כ- 170 גרם לכל צמיד. כל אחד מהצמידים עשוי שני חלקים צינוריים המתחברים במסמר. שני צמידי כסף נוספים  עשויים לוחית כסף דקה, הם חלולים ומשקלם  כ-35 גרם לצמיד. הם מאופיינים בעיטור מפואר המתבסס על דגמים קשקשים בקצוות, שריגים מתפתלים ובמרכזם מופיעה גם הכתובת "ברכה שלמה".
 
איילה לסטר, אוצרת התקופה המוסלמית ברשות העתיקות, אמרה כי צמידי כסף כאלו נמצאו גם בחפירות רשות העתיקות באזור הר-הבית בירושלים, אולם, צמידי זהב מטיפוס זה מוכרים עד כה מאוספי מוזיאונים בלבד "זו הפעם הראשונה שצמידים עשויים זהב נמצאים בחפירות ארכיאולוגיות מוסדרות" מסרה. הצמידים טופלו ונוקו במעבדות המתכת של רשות העתיקות.