רשות העתיקות ותכנית קר"ב למעורבות בחינוך יקיימו יום ארכיאולוגי לכל תלמידי כיתות ד' בטבריה בגן הלאומי חמת טבריה, ביום חמישי 30.3.06, בין השעות 09:00 – 12:45. במהלך היום הארכיאולוגי תקים רשות העתיקות תחנות פעילות ברחבי הגן הלאומי אשר יעסקו בהיבטים שונים של חיי היהודים בטבריה בימי תפארתה לפני כ-1500 שנה. התחנות יכללו דוכנים כשבכל אחד מהם תתקיים פעילות אופיינית לשוק והן יופעלו ע"י מדריכי מרכז ארכיאולוגי גליל של רשות העתיקות. התחנות יציעו לתלמידים פעילויות, כגון: הטבעה מטבעות בשיטות קדומות, הכרות עם תהליך הכנת מחצלות ויצירת מחצלת אישית, התנסות והכרות עם שמנים ובשמים בימי קדם, הכורת עם עבודתו של סופר סתם ועוד.
 
תוכנית החינוך הארכיאולוגית לכיתות ד' נערכת במסגרת התוכנית "טבריה עירי", במהלכה מתוודעים התלמידים אל תולדות העיר, מקומות מרכזיים, רחובות, אישים ואירועים. מדריכי מרכז ארכיאולוגי גליל של רשות העתיקות מגיעים מדי שבוע אל בתי הספר ומעבירים באופן חוויתי מערכי שיעור הכוללים  שיחזור מבנים, לימוד על אורח החיים בתקופות קדומות, התנסות במלאכות אופייניות לתקופה והשתתפות בחפירה ארכיאולוגית אמיתית.
מנהלת מרכז ארכיאולוגי גליל, נירית קורן-לורנס, אמרה כי מטרת התכנית לחשוף את התלמידים באופן חוויתי לעברה של טבריה, להגביר את תחושת השייכות לעיר ולחזק את הגאווה המקומית.